Saturday, February 25, 2023

9 SEBAB KOMUNITI BISNES SHAKLEE BEST




Pernahkah kamu dengar tentang Shaklee?

Shaklee merupakan sebuah syarikat yang mengeluarkan supplemen sejak tahun 1915 yang diasaskan oleh Dr Forrest C Shaklee,  falsafah hidup Dr Forrest adalah " Hidup berharmoni dengan Alam".


Misi Shaklee ialah memberikan kehidupan yang lebih sihat untuk semua orang dan kehidupan yang lebih baik. Sebab itu ia terkenal dengan tagline Selamat,  Berkesan dan Terbukti.

Pada masa kini Shaklee Corporation dimiliki oleh Roger Barnett iaitu seorang yang  berpengalaman dalam dunia bisnes dan dia bermatlamat untuk menjadikan Shaklee #1 di dunia.


 9 sebab Komuniti bisnes shaklee best


1. Ada Upline / Mentor Guide

Jangan risau memulakan bisnes shaklee sebab akan ada upline / mentor yang akan guide kita,  dia akan ajar kita dari mula sampai berjaya. Merekalah tempat rujukan yang terbaik yang akan sentiasa ada membantu.

Macam saya...saya seorang yang tidak pernah terlibat dengan sebarang bisnes dan syukur saya memilih Shaklee sebagai bisnes pertama saya dan tidak menyesal pilih Shaklee.

Upline ajar saya cara macam mana buat posting,  branding,  buat sales,  capai target dan tidak pernah putus bagi semangat saya.

Masa ini lepas kerja terus jumpa upline 


2. Semangat Teamwork Yang Kuat

Dalam komuniti bisnes shaklee semangat teamwork sangatlah kuat sebab setiap kali kita mempunyai masalah mereka akan bantu untuk memberi penyelasaian.

Seperti dalam team saya kami disediakan bahan untuk membuat posting sharing untuk setiap hari,  ahli dalam team akan bergilir-gilir sediakan bahan supaya semua ahli ada idea posting,  jadi tinggal mau push diri saja untuk kembangkan bisnes.



3. Kaya Dengan Ilmu

Jika kita kurang pengetahuan tentang bisnes atau produk jangan risau team dan Shaklee akan menyediakan kelas sama ada dalam bentuk offline atau online.

Kebanyakkan kelas disediakan secara percuma...bestkan.



4.  Hubungan Kekeluargaan Yang Erat

Semasa masuk ke alam bisnes shaklee tiada seorang pun yang saya kenal namun apabila bergaul dengan mereka terasa seperti sudah kenal lama disebabkan oleh penerimaan positif setiap dari mereka.


5. Sentiasa Ingatkan Bersyukur

Satu-satunya komuniti bisnes yang mengutamakan keseimbangan dunia dan akhirat,  kita tidak boleh leka dengan mengejar kekayaan dunia sehingga melupakan Tuhan yang sebenarnya memberi berkat bisnes berjaya. Saling mengingatkan antara 1 sama lain.


6. Dapat Reward Dari Upline

Upline akan buat beberapa aktiviti challenge dalam team dan jika siapa yang mencapai target akan diberi ganjaran sebagai pembakar semangat komuniti bisnes jadi semakin seronok sebab saling support.


7. Website Mesra Pelanggan

Syarikat telah menyediakan sistem yang mesra pelanggan yang mana ia sangat mudah untuk membuat order atau daftar ahli baru dimana saja pun kita berada.

Turut menyediakan bahan-bahan posting,  video,  risalah yang mana boleh diperolehi dalam website Shaklee.


8. Tidak Pilih Kasih

Komuniti bisnes shaklee tidak memandang pangkat, umur,  jantina anda akan dilayan sama rata oleh upline / mentor jika anda datang kepada mereka dengan tujuan ingin berjaya dalam bisnes.

Mereka akan mengajar dan memberi ilmu tanpa mengira siapa anda.


9. Berada Dalam Positif Circle

Sentiasa dikelilingi oleh rakan-rakan bisnes yang berfikiran positif dan saling membantu memberi semangat dan memberi idea yang bernas untuk mengembangkan bisnes bersama-sama...komuniti bisnes beginilah best sebab persaingan sihat.


Reward saya dapat dari Upline

Kelas secara offline
            



Sekian perkongsian ikhlas dari saya tentang komuniti bisnes Shaklee memang sangat best. Dengan ini tidak menyesal saya memilih Shaklee sebagai bisnes dan jenama supplemen saya...saya sudah kamu bila lagi ?


Kalau kamu berminat joint / beli 

boleh hubungi saya :

Tel : 013 5581617

FB : Shireylynn John Junsun


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#pengedarshakleelabuan

#pengedarshakleekualapenyu

#pengedarshakleesabah


No comments:

Post a Comment

SET KURUS SHAKLEE BAJET

Nak kurus tapi masih gagal ? Sudah cuba macam-macam cara tapi masih gagal, tak apa jangan putus asa dulu yaa,  masih ada cara dan peluang. J...