Tuesday, May 23, 2023

RENEWAL MUDAH DENGAN SHAKLEE : RENEW MEMBERSHIP

Hai kamurang....salam sihat buat semua,  untuk entri kali ini saya mahu kongsikan bagaimana mau renew membership kita dan sememangnya renewal Shaklee ini sangatlah mudah.

Ada yang tanya eh wajibkah renew membership lagi selepas daftar ? 

Jawapannya : Iyaa wajib renew untuk semua ahli Shaklee yang telah berdaftar walaupun keahlian Shaklee adalah seumur hidup,  namun harus renew setahun sekali mengikut tarikh lahir anda...oleh itu,  ingat hari lahir kita maka ingatlah juga untuk perbaharui keahlian Shaklee kita.

Sebelum saya ajar korang cara untuk renew membership. Suka saya kongsikan beberapa kelebihan menjadi ahli Shaklee.


KELEBIHAN JADI AHLI SHAKLEE :

1. Dapat menikmati harga lebih murah berbanding harga bukan ahli untuk semua produk seperti vitamin,  skincare,  sabun pencuci dan lain-lain produk sampingan Shaklee.


2. Berpeluang mendapat cash back jika mencapai poin pembelian yang tertentu.

Contoh : Jika Nadia telah membuat pembelian sehingga mencapai 150UV iaitu bersamaan 5% maka Nadia layak mendapat cash back sekitar RM35 dan cash back ini akan dikreditkan ke dalam akaun Nadia pada bulan seterusnya.


3. Dapat membuat pembelian secara online iaitu selepas anda mendaftar sebagai ahli maka anda akan diberi ID anda sendiri untuk log in website Shaklee. Anda boleh membuat pembelian untuk apa-apa produk dan pihak Shaklee akan mengurus segala urusan packaging dan penghantaran ke alamat anda.

www.shaklee.com.my/login

4. Boleh berniaga terus tanpa modal ini peluang terbaik bagi ahli berdaftar untuk memulakan perniagaan tanpa modal.


 




ADA 2 CARA UNTUK RENEW :

CARA 1 : Anda boleh membuat pembelian untuk apa-apa produk  Shaklee dalam tempoh 3 bulan sebelum tiba tarikh lahir anda terus akan auto renew.

Contoh situasi : Lina telah mendaftar pada  20 May 2023 dan tarikh lahir Lina ialah pada 08 oktober maka tarikh luput keahlian Lina ialah 08 oktober 2024.


CARA 2 : Anda kena membuat pembayaran yuran keahlian RM35 jika tiada sebarang pembelian ke atas ID anda dalam tempoh 6 bulan selepas tarikh tamat tempoh.

Contoh Situasi : Anne telah mendaftar ahli Shaklee pada 21 May 2023 dan tarikh lahir dia ialah 20 August namun sepanjang 6 bulan selepas tarikh lahir/ expired date Anne tiada membuat sembarang pembelian ke atas ID dia,  maka  keahlian Anne akan tamat.

Tapi jangan risau setiap bulan pihak Shaklee selalu membuat kempen atau promosi untuk mendapat keahlian secara percuma.






Jom saya tunjukkan cara renew membership, Sila ikut tiga(3) step di bawah untuk renew membership secara online.


1. Log in website Shaklee : https://www.shaklee.com.my/login



Key in ID & Password di sini


2. Pilih produk yang anda mau beli ikut suka sama ada nak beli vitamin,  sabun pencuci atau Skincare tapi pastikan pilih produk yang mempunyai UV sahaja.


Terus Auto Renew 

3. Buat Pembayaran  - lepas siap pilih produk terus klik  "PAY NOW" dan boleh boleh pembayaran seperti di bawah,  tetapi sebelum proceed bayar jangan lupa cek alamat penghantaran anda.


Saya harap dengan perkongsian saya ini dapat membantu kamu untuk membuat RENEWAL SHAKLEE anda. Jika anda masih keliru atau ada pertanyaan tentang Shaklee boleh hubungi saya terus,  saya akan guide kamu dari A-Z jangan risau....JOM cek keahlian kita masih aktif lagi atau tak.



Klik saja icon wasap ini👇 :


FB : Shireylynn John Junsun

#nextlevelblogging #blogmegashaklee
#shakleethrive2023 #shakleetriumph2023
#pengedarshakleelabuan 
#pengedarshakleekualapenyu
#pengedarshakleesabah
#pengedarshakleekk





 



No comments:

Post a Comment

SET KURUS SHAKLEE BAJET

Nak kurus tapi masih gagal ? Sudah cuba macam-macam cara tapi masih gagal, tak apa jangan putus asa dulu yaa,  masih ada cara dan peluang. J...