Sunday, June 11, 2023

TESTIMONI SHAKLEE SAYA : KESIHATAN & KULIT SEMAKIN BAIK

 Hai semua, 

Apa khabar kamurang  ?

Kita bertemu lagi dalam dunia blog saya..ok,  hari ini saya mau berkongsi tentang 2 vitamin yang saya wajib ambil setiap hari,  tidak boleh tinggal tau...my real TESTIMONI SHAKLEE.

Vitamin itu ialah Vitamin C dan Bcomplex...dua vitamin ini sangat bagus untuk imunisasi badan dan kesihatan kulit saya.

Saya ini dulu seorang yang mudah selesma dan batuk...lepas tu untuk sembuh pula mau ambil masa yang lama, kadang kala ambil  masa sampai 2 minggu baru sihat sepenuhnya. Situasi ini menjejaskan kualiti kerja dan emosi saya seharian.


Saya paling terkenal di klinik tempat saya selalu pergi tu  sampaikan doktor yang periksa itu pun boleh cam muka dan nama saya sudah,  bikin malu betul lah. Sebab setiap bulan saya mesti akan pergi klinik minta ubat, setiap bulan saya akan kerap diserang sakit seperti batuk,  selesma dan sakit tonsel...terus saya rasa macam down,  tak selesa buat kerja seharian,  aiyaa mana tahan la kan...makan ubat ja🤒



Tapi syukur saya bertemu dengan Shaklee melalui Alicia Dania Lee my upline, saya contact dia untuk dapatkan cadangan vitamin apa yang saya perlu ambil untuk selesaikan masalah kesihatan saya.


Tapi sebelum saya jumpa vitamin C Shaklee,  saya ada cuba juga vitamin lain yang jenis rendam dalam air,  tapi ianya sangat tak sesuai dengan perut saya gastrik pula muncul, vitamin itu buat perut saya jadi tak selesa dan sakit...lepas itu tiada perubahan positif yang saya dapat.


Maka saya pun berhenti mengambil vitamin tersebut dan beralih kepada vitamin C Shaklee, saya mula consume sejak tahun  2019 sehingga kini,  sedar tak sedar  termasuk tahun ini sudah 5 tahun saya amalkan shaklee..waa inilah vitamin yang paling lama saya ambil dan berkesan untuk saya, saya jatuh cinta si vitamin C dan terus konsisten makan sampai sekarang tanpa ragu-ragu lagi.


Kesan paling ketara lepas amalkan vitamin saya sudah tidak kerap selesama,  demam,  batuk dan kalau ada pun selang 5-6 bulan dan cepat sembuh tidak sudah berminggu-minggu kena hadap sakit tersebut.



Malah bukan hanya kesihatan  semakin baik tetapi kesihatan kulit saya juga turut baik,  yang mana kulit saya jenis bebas jerawat atau hanya ada jerawat muncul apabila datang bulan sahaja namun begitu tetap kelihatan kusam dan tona kulit tidak sekata, gelap lagi tu...setelah saya konsisten amalkan vitamin c semua masalah itu perlahan-lahan semakin baik,  syukur sangat...saya sangat teruja dapat rasa kesan positif ini.




Lepas itu saya add on lagi dengan Bcomplex yang ini sangat membantu saya untuk kawal stress di tempat kerja, maklum lah kerja kaunter hadapan(customer service) mesti mau tahan hati kan.

Memandangkan saya bekerja sebagai customer service makanya setiap hari perlu berdepan dengan banyak orang dan dengan bermacam-macam karenah pelanggan lagi...siapa yang sama bidang kerja macam saya pasti tau cabarannya kan,  tekanan dan mencabar jugalah.

Warna kuning  itu adalah vitamin  Bcomplex..lelaki atau wanita boleh amalkan

Vitamin ini diperbuat dari Estrak buah jagung dan mempunyai Sistem Perlepasan secara berperingkat(sustained release)




Bcomplex juga bagus untuk meningkatkan memori ingatan saya sebab banyak benda mahu ingat dalam perkerjaan saya...kalau lupa habislah memang kena marah oleh pelanggan atau majikan saya.

Ada satu lagi kesan paling saya dapat rasa ialah apabila datang bulan(period) saya akan mengalami sakit senggugut yang teruk tapi bila saya telan Bcomplex sakit itu mulai beransur-ansur berkurangan sakitnya,  ada rasa sakit tapi tak keterlaluan,  saya masih boleh tahan dan dapat melakukan aktiviti harian seperti hari-hari biasa.





Naa kamurang yang ada masalah period pain yang teruk tu bagus kamu cuba amalkan Bcomplex ini. Saya sangat berasa beruntung sejak jadi pengamal shaklee selama 5 tahun ini. 


Ikhlas saya kongsikan mengenai TESTIMONI SAYA ini dengan kamu semua sebab ia banyak memberi kesan positif dalam diri saya dan saya mahu kamu semua juga dapat merasakan maanfaatnya bersama.

Doakan saya dengan perkongsian ini semoga saya mendapat hadiah istimewa tajaan www.anakkuwira.com iaitu Master Norita.


Saya sudah pilih shaklee,  

Bah kamu bila lagi ?




Klik saja icon wasap ini👇 :


atau

FB : Shireylynn John Junsun

#nextlevelblogging #blogmegashaklee
#shakleethrive2023 #shakleetriumph2023
#pengedarshakleelabuan 
#pengedarshakleekualapenyu
#pengedarshakleesabah
#pengedarshakleekk


No comments:

Post a Comment

SET KURUS SHAKLEE BAJET

Nak kurus tapi masih gagal ? Sudah cuba macam-macam cara tapi masih gagal, tak apa jangan putus asa dulu yaa,  masih ada cara dan peluang. J...