Wednesday, July 26, 2023

TIPS TRAVEL YANG TERBAIK



Semua orang pasti suka Travel kan? Melancong merupakan satu hobi yang menyeronokkan sebab dapat melawat tempat menarik, dapat merasa makanan lain(makanan Tradisi),  dapat melihat dan mempelajari kebudayaan masyarakat lain dan macam-macam lagi.


Persiapan sebelum melancong sangat penting tau sebab tanpa persiapan akan menyebabkan kita jadi kelam kabut dan serabut.


Saya jenis yang suka pack barang lebih awal sebelum tiba tarikh perjalanan heheh😅, sebab tidak suka serabut,  bila saya kelam kabut  mesti akan ada benda yang saya akan lupa...kan tak best itu.


 Korang pula macam mana?


Untuk entri saya kali ini ingin berkongsi 10 TIPS TRAVEL yang boleh membantu kamu semua untuk membuat persiapan dan agar perjalanan untuk melancong berjalan dengan lancar.



1. PACK PAKAIAN AWAL



Bab packing pakaian antara perkara yang ramai malas mau buat,  sampai ada yang buat last minit...Haa itu salah suda tau, ada baiknya buatlah persiapan pack pakaian awal seminggu lebih awal supaya kamu dapat buat persiapan dengan santai dan teratur.



2. CEK TEMPAT LAWATAN MENARIK


Untuk menjadikan aktiviti percutian menarik dan bermanfaat   lebih baik anda selidik tempat-tempat menarik yang bakal dilawati ,  jadi semasa tiba  nanti akan terus dapat merancang perjalanan tanpa membuang masa dengan baru mencari-cari tempat.




3. SIMPAN CABLE DAN GAJET


Simpan cable dan gajet dalam bekas /bag yang sama untuk memudahkan anda membawanya ke mana saja serta memudahkan anda mencari tanpa perlu selongkar semua beg.



4. PACK KEMAS & GULUNG PAKAIAN


Teknik mengulung pakaian adalah salah satu cara dapat menjimatkan ruang dalam luggage.



5. CEK & SCAN DOKUMEN


Sebelum bertolak jangan lupa untuk cek dokumen kamu agar tidak lupa dibawa. Sila pastikan semua dokumen anda sudah discan,  ini sangat berguna sekiranya dokumen original hilang anda masi ada backup.


  • IC
  • PASSPORT
  • TIKET
  • Insurance Travel




6. GUNAKAN BEKAS YANG JIMAT RUANG

PIL BOX  juga boleh digunakan untuk menyimpan perhiasan seperti gelang, rantai dan subang  agar barang-barang tersebut tidak bersilang dan memudahkan untuk dicari.



7. PILIH TEMPAT DUDUK TEPI TINGKAP

Jika berpeluang cuba dapatkan tempat duduk berhampiran sayap kapal terbang bagi mengurangkan goncangan dan turbulance serta dapat melihat dan merakam pemandangan yang menarik.



8. PACK  BARANG MANDIAN & SKINCARE

Barang mandian dan barang skincare hendaklah disimpan dalam beg khas(plastik) bagi mengelakkan kerosakkan barang lain jika berlaku leaking.



9. TUKAR WANG AWAL


Bagi mengelakkan kesesakkan dan kelam kabut lebih baik membuat pertukaran wang asing di tempat khas yang berdaftar untuk yang melancong ke luar negara.




 10. BAWA SUPPLEMEN / VITAMIN

Semestinya sepanjang percutian kita ingin menikmati percutian dengan gembira,  bagi memastikan kesihatan kita terjaga adalah lebih baik bawa vitamin bersama.


Cadangan Vitamin :


RES V - Memberi perlindungan secara menyeluruh ia diambil pada waktu malam,  oleh itu apabila anda bangun esok pagi badan rasa lebih segar dan bertenaga.



VITAMIN C  - Untuk meningkatkan antibodi dan membantu mengurangkan Sun Burn serta membantu mengurangkan jangkitan penyakit.

HERO KIDDO - Hero kiddo ini dalam bentuk gummy jadi boleh dikunyah - kunyah sebagai pengganti gula-gula. Kanak-kanak pun boleh makan.

NUTRIFERON - Membantu memberi booster imun badan, nutriferon ini dalam bentuk serbuk dan dalam pek kecil comel mudah dibawa kemana saja.

OMEGA GUARD - Semasa travel memang akan banyak makan itu ini tapi jangan risau Omega Guard boleh membantu menyikirkan kolesterol jahat dari masuk dalam badan kita.





Sekian 10 tips travel yang telah saya kongsikan,  semoga ia dapat membantu kamu semua membuat persiapan untuk travel dan dapat menikmati percutian anda.


HUBUNGI SAYA :

Klik saja icon ini 👇 


atau


#nextlevelblogging #blogmegashaklee
#shakleethrive2023 #shakleetriumph2023


Sihat itu Nikmat!!

Jom sertai kami untuk jadi Agent Shaklee

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?

Sila hubungi saya segera :

Nama: Shireylynn John
Pengedar Sah Shaklee:
Labuan, Kuala Penyu, Menumbok,  Beaufort, Kota Kinabalu, Tawau dan Seluruh Sabah

Shaklee ID : 1336230
Contact No : 013 5581617
Email : shireylynnjunsun@yahoo.com
FB : Shireylynn John Junsun.

Setiap pembelian supplemen Shaklee dengan saya akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!



No comments:

Post a Comment

SET KURUS SHAKLEE BAJET

Nak kurus tapi masih gagal ? Sudah cuba macam-macam cara tapi masih gagal, tak apa jangan putus asa dulu yaa,  masih ada cara dan peluang. J...