Saturday, August 19, 2023

VITAMIN UNTUK KESIHATAN WANITA



Hai salam sihat buat semua, 

Apa khabar kamu ?

Pada blog kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang VITAMIN UNTUK WANITA boleh amalkan setiap hari. Wanita perlu jaga kesihatan supaya dapat melakukan aktiviti harian dengan cergas dan cerdas.

Bagi wanita yang sudah berkeluarga ya memang sudah menjadi tanggungjawab seorang wanita menjaga kesihatan seluruh ahli keluarga...barulah happy and healthy family.


1. VITALIZE



Saya yang dahulunya mempunyai masalah berat badan yang kurang ideal(kurus) dan selalu merasa letih tak bertenaga. Tetapi setelah saya amalkan Vitalize masalah tersebut selesai rupanya vitalize membantu saya mengisi jurang nutrisi dalam badan saya dengan membekalkan pelbagai vitamin seperti Magnesium,  Iodin, Zat Besi, Zink,  Vitamin A, Vitamin B, Vitamin C, Kalsium dan Vitamin D.


Syukur..berat badan saya yang dahulunya 42kg kini telah meningkat ke 53kg tak terlalu gemuk dan tak terlalu kurus...ianya seimbang. Apabila saya konsisten amalkan saya merasakan perubahan yang hebat dimana saya rasa lebih cergas,  saya boleh lakukan aktiviti harian dengan aktif lebih-lebih lagi hobi saya hiking jadi saya boleh lakukan dengan jayanya.


VITALIZE  Shaklee merupakan multivitamin yang pertama di dunia yang telah diciptakan oleh Dr Forrest C Shaklee pada tahun 1915  dan memang terbaik untuk diamalkan oleh para wanita.


Antara kebaikan lain Vitalize :


🔶Membantu menghasilkan darah merah.


🔶Membantu memberi vitamin kepada yang ada masalah yang kurang atau tak suka  makan sayur-sayuran dan buah-buahan.


🔶Meningkatkan fokus dan daya ingatan yang baik.


🔶Meningkatkan tahap imunisasi badan.


🔶Membantu masalah tekanan darah rendah.

🔶Memberi tenaga


Tahukah kamu 1 kapsul Vitalize bersamaan dengan membekalkan hidangan seperti dibawah,  

  • 2 biji buah orange
  • 5 gelas susu
  • 1 cawan Brussel Sprout
  • 31 biji Almond
  • 10 cawan Brocoli
  • 2 cawan cereal
  • 17 cawan cendawan
  • 200 cawan anggur
  • 1.5 hidangan campuran kacang
  • 3 biji telur


INFO MENARIK: Sebiji kapsul vitalize mudah larut atau meresap dalam badan kurang dari 10 minit kerana Shaklee telah mengunakan formula teknologi Explo-Tab.




2. OMEGA GUARD

OMEGA GUARD juga bagus diamalkan oleh para wanita sebabnya minyak ikan yang Shaklee didatangkan dari ikan laut sejuk di perairan negara Jepun.



Kebaikan utama :

🔶Melancarkan peredaran darah

🔶Mengawal tahap kolesterol

🔶Melembapkan dan melicinkan kulit.

🔶Meningkatan daya ingatan.

🔶Membantu masalah migrain

🔶Menigkatkan sistem imun badan.

🔶Bagi ibu mengandung sangat bagus untuk tumbesaran dan kesihatan bayi.

🔶Mengurangkan risiko kemurungan.

🔶Membantu mengelakkan masalah osteoporosis.

🔶Melambatkan proses penuaan.




3. OSTENUTRIX

OSTENUTRIX mempunyai kandungan kalsium yang tinggi yang mana ia juga sangat penting bagi membantu kesihatan gigi dan tulang.

Saya memang suka amalkan ostenutrix,  saya akan ambil 3 biji sebelum tidur malam dan yang bagusnya ia dapat bantu saya untuk tidur dengan lena. Selain itu,  ia juga membantu melegakan lenguh-lenguh badan saya akibat dari aktiviti kerja harian saya dan aktiviti hiking.




MANFAAT LAIN OSTENUTRIX :


🔶Mengurangkan rasa kebas dan kejang.

🔶Mengurangkan rasa sakit sendi.

🔶Membantu mendapatkan tidur yang lena terutama yang ada penyakit insomia.

🔶Mengurangkan rasa stress,  depresi.

🔶Memperbaiki semasa mood swing

🔶Membantu masalah PMS

🔶Membantu masalah sembelit.

🔶Sesuai untuk ibu mengandung atau menyusukan bayi dengan membekalkan kalsium yang mencukupi.

🔶Membantu masalah gastrik


Tahukah kamu ?

Sebiji Ostenutrix bersamaan dengan 1 gelas susu atau 80 biji badam.





4.GLA COMPLEX



Akhir sekali vitamin yang bagus untuk wanita amalkan ialah GLA Complex - gamma linolenic acid ia diestrak dari borage yang mana mengandungi 2 kali ganda GLA dalam EPO.

Setiap kapsul Gla Complex mempunyai lebih 300mg GLA juga terdapat minyak sunflower dan vitamin E.


KEBAIKAN GLA COMPLEX untuk wanita :


🔶Menjadikan kulit cantik berseri

🔶Membantu mengawal kitaran haid.

🔶Meningkatkan tahap kesuburan wanita.

🔶Membantu mencegah cyst/fibroid

🔶Membantu masalah menopause.

🔶Mengurangkan rasa sakit senggugut.

🔶Membantu menyihatkan rambut.



Semoga dengan perkongsian saya ingin dapat memberi kesedaran dan manfaat kepada kaum wanita untuk menjaga kesihatan. Jangan lupa untuk sayang diri sendiri terlebih dahulu sebelum sayang orang lain 😘😘




Klik saja icon ini 👇 


atau


#nextlevelblogging
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

Sihat itu Nikmat!!

Jom sertai kami untuk jadi Agent Shaklee

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?

Sila hubungi saya segera :

Nama: Shireylynn John
Pengedar Sah Shaklee:
Labuan, Kuala Penyu, Menumbok,  Beaufort, Kota Kinabalu, Tawau dan Seluruh Sabah

Shaklee ID : 1336230
Tel No : 013 5581617
Email : shireylynnjunsun@yahoo.com
FB : Shireylynn John Junsun.

Setiap pembelian supplemen Shaklee dengan saya akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!








 


No comments:

Post a Comment

SET KURUS SHAKLEE BAJET

Nak kurus tapi masih gagal ? Sudah cuba macam-macam cara tapi masih gagal, tak apa jangan putus asa dulu yaa,  masih ada cara dan peluang. J...